تیم بازاریابان ایرانیان زمین شهرستان شهرضا

وبلاگ اطلاع رسانی فعالیت تیم بیز شهرضا

وبلاگ اطلاع رسانی فعالیت تیم بیز شهرضا



شرکت بازاریابان ایرانیان زمین که به اختصار ©BIZ نامیده می شود، با هدف اعتلای فرهنگ بازاریابی شبکه ای در ایران پا به عرصه وجود گذاشته و تمام تلاش و کوشش خود را در اجرای این امر مهم انجام خواهد داد. صنعت بازاریابی شبکه ای که بعد از گذشت بیش از یک دهه در کشور ما بعد از بومی سازی توانست جایگاه قانونی خود را پیدا کند، اکنون به عنوان یکی از قدرتمند ترین روش های فروش در ایران شناخته می شود که می تواند در آینده ای نزدیک الگوی فروش بسیاری از شرکت ها گردد ، در این راستا می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری در نسل جوان را برطرف نموده و اشتغالزایی انجام دهد. شرکت ©BIZاز طرح بازاریابی پیشرفته ای بهره برده که این طرح یکی از استاندارد ترین و بهترین روش های فروش در صنعت بازاریابی شبکه ای می باشد و در آن تمام استانداردها و معیارهای مورد ارزیابی توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نهادهای ذیربط که در صنعت بازاریابی شبکه ای در ایران وجود دارد، مورد عمل قرار گرفته است ، شرکت ©BIZ به صورت مستقیم زیر نظر کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت می نماید.
فعالیت شرکت ©BIZ معرفی و ارایه کالاها و خدمات معتبر در سبد فروش شرکت توسط بازاریابان و اعضای خود در قالب یک طرح درآمدزایی چند سطحی به مشتریان و مصرف کنندگان خود در سرتاسر ایران عزیز می باشد.
خاص بودن و بی همتا بودن محصولات شرکت به دلیل کیفیت بالا و تکنولوژی مورد استفاده در تولید و نوع خدمت رسانی آن که بصورت اختصاصی در اختیار شرکت قرار گرفته و عدم قابلیت کپی برداری از آنها که تحت قوانین کپی رایت بین المللی قرار دارد و همچنین ساختار درآمدزایی منحصر بفرد©BIZ این امکان را برای هر فردی ایجاد میکند تا به کسب درآمد سالم از طریق بازاریابی این محصولات بپردازد.
اُلویت اول مردم در جوامع صنعتی امروز، بهداشت و سلامتی جسم و روان بوده و هرچه تکنولوژی پیشرفت کند مضرات و آلودگیهای ناشی از آن بیشتر شده و این نیاز بیشتر احساس می شود، ما تلاش خود را خواهیم نمودتا سهم ما از بازار هدف با رشد روز افزونی روبرو گردد و بتوانیم سهم قابل توجهی از بازاریابی شبکه ای در ایران را در اختیار بگیریم.

بازاریابی شبکه ای چیست؟

MLM مخفف بازاریابی چند سطحی می باشد که بعضی مواقع بازاریابی شبکه ای نیز نامیده می شود. همانطوری   که از نام آن پیداست چند لایه متعدد از افراد، بازاریابی یک محصول برای  رساندن آن به مصرف کننده بر عهده دارند. یک نماینده فروش  ( همچنین، توزیع کننده ،‌عضو ،‌ وابسته ،‌شریک نیز نامیده می شود ) علاوه بر جذب مشتریان ،‌  آموزش نیروهای تازه وارد را در جهت جذب مشتریان به عهده دارد.

بازاریابی   شبکه ای در واقع هدف همه شرکتهاست...(هم شرکتهایی دارای بازاریابی شبکه ای و   هم شرکتهای فاقد آن). اگر شما شنیدید که یک شرکت با سابقه اعلام کرد " در   صورت معرفی یکی از دوستانتان به ما، در خرید بعدی از تخفیف برخوردار شوید"  این همان بازاریابی چند سطحی است . انجمن های سلامتی ،‌آژانس املاک،   شرکتهای ارتباط تلفنی و صنایع بسیار دیگری از این روش استفاده می کنند.  مشاغل تخصصی ( پزشکان ، دندانپزشکان ، حسابداران ) مرگ و زندگیشان به  مشتریانی بستگی دارد که آنها را به دیگران معرفی می کنند. تمام این مشاغل  بسادگی تلاش می کنند تا مشتریان کنونی شان تبلیغ و بازاریابی محصولات و  خدمات آنها را برای مشتریان بالقوه انجام دهند.  

شرکت های سنتی

 

در   شرکت فاقد سیستم بازاریابی شبکه ای  ، مدیر و نمایندگان فروش بوسیله شرکت   استخدام می شوند. این نوع شرکت  برای  استخدام نمایندگان فروش به دلیل  کمبود منابع مالی که شرکت باید بعنوان حقوق پرداخت کند و همچنین تعداد  افرادی که مدیر فروش قادر به  بکارگیری و پوشش دادن  آنهاست دارای محدودیت می باشد. زمانی که مدیر فروش بدلیل افزایش حجم کارها قادر به اداره امور  نباشد ، شرکت مجبور به استخدام مدیر دیگری در کنار مدیر قبلی و یا ارتقاء  یکی از نمایندگان فروش به مدیر می شود. این حالت بازاریابی "چند عرضی "  گفته می شود ، چونکه شرکت در مقایسه با حالت چند سطحی تنها بطور افقی توسعه   پیدا می کند در حالی که در بازاریابی شبکه ای سازمان بصورت عمودی رشد می کند.


  
 

شرکت بازاریابی شبکه ای

 

یک شرکت MLM ابتدا   با ثبت نام فردی که قادر به جذب مشتریان و نمایندگان فروش باشد کار را  آغاز می کند. اما به هر یک از نمایندگان حق این انتخاب را دارند تا خود را به یک مدیر تبدیل کنند، شخصی که خود توانایی جذب نماینده فروش را دارا  باشد. یک شرکت MLM کمیسیون   پرداخت می نماید و نه حقوق ثابت، بنابراین در این روش شرکت محدودیتی برای   جذب مدیر و نماینده فروش ندارد. این حالت بدلیل گسترش سریع شمار نمایندگان  فروش آموزش دیده برای شرکت بسیار سودمند است . این مورد همچنین برای  نمایندگان فروش سودمند است به این دلیل که درآمدشان محدود به میزان فروش  خودشان نیست بلکه آنها همچنین از حجم فروش سایر نمایندگان درصد فروش دریافت  کنند.


  
 

در واقع MLM یکی از پنج روشی است که توسط شرکتها برای فروش و توزیع  یک محصول یا خدماتشان به مشتریان استفاده می کنند

 

تمامی شرکتها ( شرکت های MLM و   شرکت های سنتی) در یک خصوصیت با یکدیگر مشترک هستند؛ آنها محصول یا خدماتی  را ارائه می دهند که باعث بهبود زندگی مصرف کننده می شود. مادامی که یک  شرکت دارای یک چنین محصول یا خدمت باشد نیازمند این هستند که آنرا بطور  گسترده معرفی کنند. آنها این عمل را بوسیله توزیع آن انجام می دهند. توزیع  یک محصول عبارت است از یافتن و رساندن محصول بدست مشتریان. بطور کلی پنج  روش عمده برای توزیع یک محصول یا خدمات وجود دارد.


  
 

هر   یک از پنج روش فوق می تواند از تکنیکهای روش دیگر برای یافتن مشتریان  استفاده کند. بدین معنی که روش خرده فروشی فقط محدود به مراجعان حضوری  نیست.خرده فروشی همچنین می تواند در رادیو ،‌تلویزیون ،‌و روزنامه ها  ،‌مجلات ، نامه رسانان ( کارت پستال ،‌ تراکت و غیره)نگاه ها را به سوی  مغازه جلب نماید.این می تواند منجربه افزایش مراجعه حضوری افراد به مغازه  شما بشود.

 

بطور   مشابه یک توزیع کننده در یک شرکت بازاریابی شبکه ای می تواند از چند یا  همه چهار روش ذکر شده در بالا مشتری پیدا کند ، درست به همان اندازه که از طریق دوستان و آشنایان مشتری جذب مینماید. و البته مالک یک خرده فروشی می تواند به دوستان و آشنایانش در مورد مغازه اش توضیح دهد.

 

پس بازاریابی شبکه ای چیست؟ مهمترین   موضوع برای درک این است که توزیع هر محصولی به معنی شناساندن محصول است. بازاریابی شبکه ای و سایر روشهای عمده توزیع یک محصول حقیقتاً روشهایی  هستند که برای شناساندن محصول بکار می روند.

 

MLM  بنیادی است.

 

اساساً   روش بازاریابی شبکه ای یک روش خارق العاده است. منظور از واژه اساسی و  بنیادی این است که اگر شما همه این توضیح و تفسیرها را کنار بزنید و تنها  به آن از جنبه مفهومی نگاه کنید، خواهید دید که این ناب ترین شیوه برای  معرفی محصول به مصرف کننده است و همچنین ناب ترین شیوه برای جبران خدمت.  اینجا به دلایل آن اشاره می کنیم:

 

1-      در   مفهوم اساسی آن یک شخص تجربه  یک محصول یا خدمت ارزشمند را با دیگری به  اشتراک می گذارد( نه به این دلیل که آنها سود می برند، بلکه به این دلیل که   محصول ارزشش را دارد) . " من ازش خوشم اومده ،‌ممکنه تو هم دوستش داشته  باشی".و این درست و خالصانه است.

 

2-      شخص   ایده یک خرید را با دیگری به اشتراک می گذارد. تاریخچه کسب و کار از همین   جا آغاز شده است.. : من یک کسب و کار مورد علاقه ام پیدا کرده ام ، شاید تو  هم دوست داشته باشی با من در آن شریک باشی." این هم درست و خالصانه است.

 

3-      شخصی   که تجارتی را با دیگری به اشتراک می گذارد تنها هنگامی سود خواهد برد که    افرادی که با او تجارت را شریک می شود نیز سود ببرند و این فراتر از وظیفه  است،‌که هم درست و هم خالصانه است.

 

این سه دلیل مفاهیم اساسی و بنیادی بازاریابی چند سطحی هستند و کاملاً روشن و واضح می باشند.

 

چنانچه   شما به هسته اصلی بازاریابی سنتی برسید خواهید دید که یک شخص آگهی را می نویسد و 98 درصد افرادی که آن را می بینند به آن توجهی نمی کنند. ( یک  بازاریاب عالی تنها 10 درصد پاسخ دریافت می کند ، که متوسط آن 2 درصد است.)  

 

اگر   نگاهی به اطراف بیاندازیید خواهید دید که در روش بازاریابی سنتی چه  تلاشهایی برای معرفی محصول به مشتری انجام می شود و خواهید دید که چه منابع   و فعالیتهایی که تلف می شوند. حال آیا می توانید تصور کنید شهری را که در   آن اثری از تبلیغات نیست چقدر تمیز خواهد بود؟ تصور کنید تعداد درختانی که  به نام تبلیغات مصرف می شوند و موادی که بعنوان زباله در زمین رها می شوند. 





  • احسان مجاهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی