تیم بازاریابان ایرانیان زمین شهرستان شهرضا

وبلاگ اطلاع رسانی فعالیت تیم بیز شهرضا

وبلاگ اطلاع رسانی فعالیت تیم بیز شهرضا



شرکت بازاریابان ایرانیان زمین که به اختصار ©BIZ نامیده می شود، با هدف اعتلای فرهنگ بازاریابی شبکه ای در ایران پا به عرصه وجود گذاشته و تمام تلاش و کوشش خود را در اجرای این امر مهم انجام خواهد داد. صنعت بازاریابی شبکه ای که بعد از گذشت بیش از یک دهه در کشور ما بعد از بومی سازی توانست جایگاه قانونی خود را پیدا کند، اکنون به عنوان یکی از قدرتمند ترین روش های فروش در ایران شناخته می شود که می تواند در آینده ای نزدیک الگوی فروش بسیاری از شرکت ها گردد ، در این راستا می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری در نسل جوان را برطرف نموده و اشتغالزایی انجام دهد. شرکت ©BIZاز طرح بازاریابی پیشرفته ای بهره برده که این طرح یکی از استاندارد ترین و بهترین روش های فروش در صنعت بازاریابی شبکه ای می باشد و در آن تمام استانداردها و معیارهای مورد ارزیابی توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نهادهای ذیربط که در صنعت بازاریابی شبکه ای در ایران وجود دارد، مورد عمل قرار گرفته است ، شرکت ©BIZ به صورت مستقیم زیر نظر کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت می نماید.
فعالیت شرکت ©BIZ معرفی و ارایه کالاها و خدمات معتبر در سبد فروش شرکت توسط بازاریابان و اعضای خود در قالب یک طرح درآمدزایی چند سطحی به مشتریان و مصرف کنندگان خود در سرتاسر ایران عزیز می باشد.
خاص بودن و بی همتا بودن محصولات شرکت به دلیل کیفیت بالا و تکنولوژی مورد استفاده در تولید و نوع خدمت رسانی آن که بصورت اختصاصی در اختیار شرکت قرار گرفته و عدم قابلیت کپی برداری از آنها که تحت قوانین کپی رایت بین المللی قرار دارد و همچنین ساختار درآمدزایی منحصر بفرد©BIZ این امکان را برای هر فردی ایجاد میکند تا به کسب درآمد سالم از طریق بازاریابی این محصولات بپردازد.
اُلویت اول مردم در جوامع صنعتی امروز، بهداشت و سلامتی جسم و روان بوده و هرچه تکنولوژی پیشرفت کند مضرات و آلودگیهای ناشی از آن بیشتر شده و این نیاز بیشتر احساس می شود، ما تلاش خود را خواهیم نمودتا سهم ما از بازار هدف با رشد روز افزونی روبرو گردد و بتوانیم سهم قابل توجهی از بازاریابی شبکه ای در ایران را در اختیار بگیریم.

نظریه‌ی اشباع در بازاریابی شبکه‌ای



در «بازاریابی شبکه‌ای» که توضیح و خلاصه تعریفی از آن در مقالات قبلی‌ام که در سایت نیز آرشیو شده، آمده است، موضوعی به صورت یک جور نظریه مطرح است که به «اشباع» یا (Saturation) معروف است. منظور از این تئوری این است که هنگامی که افراد برای جذب Downline به Networking یا همان «معاشرت» روی می‌آورند، در مقطعی از زمان یا مکان، به افرادی برخورد می‌کنند که گرچه در میان افراد بازار هدف مورد نظرشان قرار دارند و از جمله افرادی مستعد و علاقه‌مند شناخته شده‌اند، اما قبلاً جذب یکی از شاخه‌ها شده‌اند و خود در میان زنجیره‌ی بازاریابی قرار دارند. این تئوری، با دیدی منفی نسبت به قضیه، معتقد است که چون بازار «اشباع» شود، پس فعالیت دیگر فایده‌ای ندارد و کار بازاریابی همین جا متوقف می‌شود.


شخصاً به همراه بسیاری دیگر از کارشناسان و فعالان در این زمینه معتقدم که چنین تصور و نظریه‌ای یک جورایی مضحک و خنده‌دار است. «اشباع» یک موضوع نادر و صرفاً تنها یک تئوری است. «بازاریابی شبکه‌ای‌» موضوع تازه‌ای نیست - اگرچه بتازگی در ایران شناخته و تا این حد فراگیر شده است - بیش از چهل سال از عمر آن می‌گذرد و افراد بسیاری در سرتاسر دنیا بر اساس این مدل کسب و کار، دارند کار می‌کنند، در امریکا، کانادا و اروپا و حتی استرالیا.


در ایران بعد از گذشت 4 سال از فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای مجوز ، حدود 500 - 600 هزار نفر فعال در این شرکت ها مشغول به کار و کسب درآمد هستند. حال به این نکته توجه کنید :

در سایت رسمی ثبت احوال کشور ( آدرس سایت ) آمار لحظه به لحظه متولدین و فوت شدگان اعلام می شود. در هر سال نزدیک به 1.5 میلیون نفر متولد جدید و حدود 500 هزار نفر فوتی وجود دارد ؛ یعنی هر ساله تقریبا 2 میلیون نفر جمعیت کشور به نوعی جابجا و تعویض می شود.


از طرفی شرکت های بازاریابی شبکه ای می توانند تجارت و محصولات خود را به کشور های دیگر وارد کرده و هم قدرت اقتصادی کشور را افزایش داده و هم جمعیت را افزایش دهند.

حالا شما خودتان بسنجید که آیا اشباع می تواند صورت گیرد یا خیر!!


هزاران شرکت محصولات خودشان را از این طریق مستقیماً به دست مشتریان خود می‌رسانند و بدین ترتیب کالا و خدمات (مصرفی) شان را به فروش می‌رسانند. وقتی می‌گوییم «اشباع» در سرتاسر گیتی، یعنی وضعیت به جایی برسد همه‌ی افراد جزئی از سیستم بازاریابی شوند به طوری که تلاشها به هیچ نتیجه‌ای نرسد. اما من معتقدم، این تنها یک دید یا نگرش منفی است و در بازاریابی شبکه‌ای دید منفی یعنی توقف و همین. اساس بازاریابی شبکه‌ای، در معاشرت است، اساس معاشرت یا نتورکینک در ایجاد و حفظ ارتباط و ایجاد جو اعتماد متقابل است.


از طرف دیگر، هر روز افراد بسیاری به دنیا می‌آیند که در آینده نیازهای مشخص و گاه مشترکی دارند که به نوعی در بازارها و مخاطبین هدف یک شرکت / سازمان / تولیدکننده یا ارائه کننده خدمات قرار می‌گیرند، روزی بالاخره این افراد جدید به سن هجده سالگی می‌رسند و می‌توانند مدل کاری و شرکت و کالا یا خدمات مورد نظرشان را انتخاب کنند، حال آنها را می‌بینیم که شروع به فعالیت می‌کنند و کالا یا خدماتی مصرفی شرکت یا تولید کننده‌ای را به دیگران توصیه می‌کنند و از این راه - اگر شرکتهایی که انتخاب کرده‌اند اصول، اخلاقیات و تعهدات و قوانین را رعایت کنند و اعتماد مجموعه را با ارائه کیفیت خوب و تحویل به موقع و حتی سایر خدمات (مثلاً خدمات پس از فروش و ضمانت نامه و ... به خود جلب کرده باشند)- برای خود کسب درآمد می‌کنند، این افراد ممکن است در جایی به افرادی در دایره دوستان و آشنایان خود (همان میانگین ۳۰۰ نفر) برخورد کنند که خودشان - شاید مثلاً چهل سال پیش - در شاخه ای دیگر جذب سیستم بازاریابی آن شرکت شده اند، ولی این دلیل نمی‌شود که ما بازار را «اشباع شده» بدانیم. «معاشرت» مداوم سر لوحه‌ی «بازاریابی شبکه‌ای» است یعنی افراد باید سعی کنند که در ارتباط و معاشرت مداوم با مخاطبین هدف خود باشند. من در سمینارهایم راههایی را آموزش می‌دهم که چطور افراد می توانند از اینترنت به عنوان یک ابزار قوی و موثر در این جهت استفاده کنند و البته با یک دیدگاه مثبت و رو به جلو، نه با منفی بافی.

بحث «اشباع» شدن بازار، یک دیدگاه منفی است که فقط جلوی فعالیت مردم را می‌گیرد. دایره دوستان و آشنایان اگر حتی بیش از ۳۰۰ نفر هم باشد، روزی اشباع می‌شود، فرض را بگیریم که همه در زیر مجموعه‌های شما و یا افراد بالاتر از شما قرار گرفته‌اند، بازاریابی اما متوقف نمی شود، از دایره ها فراتر می‌رود، از شهرها و کشورها هم فراتر می‌رود اما مطمئن باشید که بازاریابی شبکه‌ای برای پول درآوردن و یک شبه میلیاردر شدن نیست، کاری است مثل هر کار دیگر، کار می‌برد، هزینه باید کرد و وقت بسیاری ممکن است از شما بگیرد، چرا که شما باید در یک فرآیند آموزش دیدن و آموزش دادن (حمایت Downline) مداوم باشید و این طرحی نیست که به این زودی‌ها به اشباع برسد، گرچه این را می‌دانیم که هر چه در پایین ترین سطوح باشیم (مثلاً برای کالایی که مدل بازاریابی شبکه‌ای برایش از ۴۰ سال پیش شروع شده است) کار بازاریابی اصولاً سخت تر می‌شود و نیاز به صبر و تحمل بیشتری هست و فعالیت بیشتر. توجه داشته باشید که من همیشه گفته‌ام که اصولاً بازاریابی (حتی شبکه‌ای) با یک شیوه‌ و استراتژی کششی یا جذب افراد (PULL) کار می کند و نه شیوه‌ها و روش‌های تحمیلی و زوری (Push) - برای این نوع بازاریابی باید شرایطی مهیا باشد یا مهیا شود و این زمان می‌برد و کار بسیار مشکلی است.

توجه داشته باشید که فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌ای نباید با شیوه های مخرب مثل استفاده از اسپم و اسکم توسعه یابد. یکی از علت ها برای شکست خوردن و متوقف شدن بازاریابی شبکه‌ای، استفاده از طرح‌هایی است که ادعا می‌کنند این کار بسیار ساده است و این کار شما را یک شبه مولتی میلیاردر می‌کند، اصلاً چنین نیست، یک فعالیت شبکه‌ای، شاید سالها طول بکشد که جای خود را باز کند و موفق به پیش رود، متاسفانه آنهایی که برای آغاز فعالیت‌های خود یک محدوده زمانی مطرح می کنند تا افراد هرچه سریعتر زیرمجموعه‌های خودشان را تکمیل کنند، کار بازاریابی را با ... اشتباه گرفته‌اند.

برای بازاریابی صحیح و اخلاقی و قانونی باید طرح داشته باشید، تحقیق و مطالعه و تست کنید و بعد اقدام کنید، و پیگیری داشته باشید و در عین حال خلاقیت داشته باشید و خیلی عوامل دیگر که مجالی برای گفتن آنها نیست، اما نه، این مسلم است که یک شبه نمی‌توانید میلیاردر شوید.

  • احسان مجاهدی

نظرات  (۶)

بسیار وافی و کافی بود موافقم
با سلام
از اینکه بازاریابی شبکه ای اصولی کار خوبی است شک ندارم اما اشباع شبکه امری حتمی و قطعی است برای روشن شدن موضوع یک مثال میزنم که تمام افرادکه می خواهند جذب شوند در وعده مشابه ای به آن می دهند
فرض کنید فرد جذب شده تنها سالی یک نفر را جذب و این کار را تا پنج سال ادامه بدهد و افراد جذب شده توسط وی هم تنها سالی یک نفر راجذب کنند بعد از پنج سال 30 نفر را جذب کرده است که 12 نفر آنها در سال آخر جذب شده اند
 در سال پنجم اگر به طور میانگین تمام افرادی که  همان سال اول جذب شده 30 نفر را جذب کرده باشند جمعیت افراد جذب شده 600هراز ضرب در 30 می شود که برابر است با 18 میلیون نفر که 7.2 میلیون نفر تازه جذب شده هستند اگر این روند را برای 10 سال حساب کنیم به عدد حیرت انگیز 540 میلیون میرسیم که برای 10 سال آینده ایران کارشناسان عددی بیشتر از 120 میلیون را بعید می دانند
واقعیت این است که تعداد افراد هیچ وقت به این تعداد نمی رسد زیرا بازار توان جذب محدودی دارد برای مثال ایران به 10 میلیون دکتر نیاز ندارد و اگر 10 میلیون دکتر داشت بیشتر آنها بیکار می شدند
تعداد بازار یابان شبکه ای در آمریکا که هفتاد سال قدمت دارد چیزی حدود 20 میلیون می باشد زیرا کشش بازار در آمریکا این تعداد می باشد وگر نه بعد طبق محاسبات تعداد باید خیلی بیشتر از این می بود
واقعیت بازاریابی شبکه ای فروش محصول است و جذب زیر مجموعه در اولیت بعد قرار دارد و با پیشرفت هرم بازاریابان جذب بسیار سخت و سختر می شود و از طرفی افراد که از این کار خارج می شوند بسیار زیاد می شوند که در زمان اشباع تعداد بسیاری ار سال خارج و تعداد بسیاری جذب می شوند
کافی است به آمار تعداد خروجی ها در شرکت های بزرگی چون ام وی توجه کنید
  • محمد مهدی فخرایی
  • درود بر شما
    من دو چیز می گویم در مورد اشباع شدن NM 
    اول اینکه خود حساب کنید چرا با وجود یخچال در تمام خانه ها باز کارخانه های یخچال سازی هنوز یخچال می سازند؟؟چون امکان خرابی یخچالی هست و یا افرادی که تازه زندگی متاهلی را شروع کردند و دلایل دیگر...
    دوم اینکه چرا اول دبستان اشباع نمی شود؟؟اگر اول دبستان اشباع شد NM هم اشباع می شود.

    *نتیجه؛رشد جمعیت از رشد NM خیلی بیشتر هست.

    *التماس تفکر🙏

    شماره تماس:۰۹۰۱۷۷۳۷۵۰۰
    با سلام
    آقا وحید متاسفانه شما از نتورک هیچی نمیدانید فقط بر اساس ریاضی چند تا عدد مینویسی.نتورک یعنی سازمان ساختن نه محصول فروختن

    من کاری به دیدگاه ندارم ولی وجدانن تو نتورک شما تضاعد میزنی مثلا ۳ نفری میاری و همین ظور ۳ نفر :۳نفر دیگه میارن.خب به این میگن تصاعدمثلا هر ۳نفر ۳ ماه. ولی جمعیت هر سال مثلا۲ میلیون اضافه میشه پس با اینحساب اگه ما تصاعد های بالا وتعداد سال های بالابی ۳۰ سال در نظر بگیریم یا بیشتر از این به جایی میرسیم که دیگه کسی نمیتونه مجموعه درست کنه بعد برید توکشور های خارجی اونو بررسی کنید هرساله تعدادی  نتورکر از کار بیکار شده و تعداد خیلی کمی دوباره وارد میشن این یعنی اشباع شدن کار  .تو ایران شاید فعلا خوب باشه ولی یه روز هم این اتفاق تو ایران میفته.ولی فعلا تا میتونید کار کنید من خودم نتورکرم ولی یه زره منظقی باشید اونایی تو کار بودن و میانفعلا سود میکنن ولی مراقب باشید در اینده  

    سلام وقت بخیر. 

    برای نتورک هیچ نوع عدد و ارقامی نیاز نیست بنویسید.شرکتهای یخچال سازی ؛ اشباع نمیشوند؛ چون یخچال خراب میشه و مردم میخرند؛ اما نتورک یکبار میخری و میفروشی؛ اول دبستان هم اشباع نمیشه؛ چون کلاس اول دبستان زیاد داریم؛ تعداد کلاسها رو زیاد میکنند؛ تعداد مدارس زیاد میکنند؛ اما اگر تعداد معدودی مدرسه و کلاس داشته باشیم؛ اشباع میشه؛ بنظر شما توی نتورکی که فقط با یک شرکت کار میکنید؛ این امکان وجود دارد که اشباع نشه، مگه انتظار دارید همه بیان تو همون شرکتی که شما هستید؟ اول دبستان و یخچال انواع اقسام دارد  و هر کسی میخواد هر جا خرید و تحصیل کنه؛ این یه سلیقه هست. نتورک اشباع میشه و با دلیل و منطقهای واهی خودتون و ملت رو شیره نمالید.

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی